OM OSS

DET VAR EN GÅNG…

BerntzonBylund grundades 2007 av Hans Bylund och Joachim Berntzon. Missionen har från start varit att hjälpa våra kunder att lösa kommunikations- och affärsutmaningar på kort och lång sikt.

Vi är övertygade om att starka varumärken och väl genomförd kommunikation gör skillnad. Det förändrar konsumenternas perception, driver försäljning och bygger stark internkultur bland era medarbetare. För att lyckas med detta krävs dock modet att våga se sanningen med konsumentens ögon och inte alltid välja de enklaste vägarna.

Vi hanterar traditionell reklam, film, fotograferingar, branded content, sociala medier, event, medieköp och PR – allt för att hjälpa våra kunder att nå igenom bruset på ett snabbt och effektivt sätt.

Vår metod

Vi arbetar strategiskt och fokuserar på affärsresultat samtidigt som vi skapar och producerar kreativa taktiska kampanjer. Vi arbetar hypotesdrivet och agilt med en iterativ process, något som ger oss möjlighet att snabbt omsätta strategierna till taktiska lösningar.

Vi lutar oss mot gedigen planning och research för att förstå vart de verkliga utmaningarna finns – både hos konsumenterna, bland konkurrenterna och i samhället i stort.

När vi väl har skapat insikterna arbetar vi brett för att skapa de lösningar som kunderna behöver – hela vägen från varumärkesöversyn, visuell identitet och kreativa koncept som vi tar ut i traditionella kampanjer, reklamfilm, online, sociala medier, PR och event.

Our Method

We have a hypothesis-driven process and an agile and iterative approach, enabling us to quickly transform strategy into tactic solutions and we constantly refine and develop our concepts and ideas in collaboration with our clients.

We know that strong brands and good communication make a difference. Big difference. It can change perceptions, increase sales and create stronger internal culture. But to succeed, we all need to be courageous to see the truth and define the real challenges.

We put great trust in planning and constantly look for insights to understand both the client and target groups.

Once we have clearified what actions we need to take, we have a wide toolbox to open and create the optimal solutions – all the way from brand strategy, visual identity, conceptualization to online campaigns, in television, social media and public relations – as well as other channels.

Årets byrå

BerntzonBylund har under många år rankats i toppen av svenska byråer i tävlingen Årets Byrå. Tävlingen organiseras av REGI där uppdragsgivarna utgör juryn. Resultatet baseras på ingående intervjuer med marknadschefer och uppdragsgivare. Därför är vi lite extra stolta över att finnas med i sammanhanget – och vi rankas högst inom förståelse för kundens affär, kreativ höjd, leveranskapacitet, servicenivå och prisvärdhet.

 

BB COMM Group

BerntzonBylund är en del av BB Comm Group med syskonföretagen Mindmakers PR, Socialminds och Wonderland Event. Våra 40+ kreatörer, projektledare och producenter delar kontor i centrala Stockholm. De fyra byråerna jobbar ofta individuellt med egna uppdragsgivare men vi arbetar allt oftare i gemensamma uppdrag.

mindmakerspr.se
socialminds.se
wonderlandevent.se

BB COMMUNICATIONS Group

BerntzonBylund is a part of BB Communications Group with Mindmakers PR, Socialminds and Wonderland Event as siblings. Our staff of 40+ creatives and account managers share offices in central Stockholm. Often we work individually with separate clients bit in many projects we work together closely over the borders.

mindmakerspr.se
socialminds.se
wonderlandevent.se

ICOM – ETT GLOBALT NÄTVERK

BerntzonBylund och BB Communications Group är medlemmar i ICOM, ett globalt nätverk med över 80 oberoende reklam- och kommunikationsbyråer fördelade över 60 länder och därigenom de flesta marknader. Genom nätverket kan vi på ett smidigt och effektivt sätt erbjuda våra kunder service runt om i världen.

Människor

Adam Navér

Adam Navér

Visual Producer / Video

Carin Larsson

Carin Larsson

Account Manager

Claes Boklund

Claes Boklund

Digital Producer

Daniel Holmgren

Daniel Holmgren

CD / Copywriter

Dominic Pickard

Dominic Pickard

Design Director

Fredrik Göras

Fredrik Göras

Visual Producer / Photographer

Hanna Carlsson

Hanna Carlsson

Account Manager

Hannes Söderberg

Hannes Söderberg

Planning

Hans Bylund

Hans Bylund

Executive Creative Director

Jesper Löfgren

Jesper Löfgren

Account Director

Jesper Severin

Jesper Severin

CFO

Joachim Berntzon

Joachim Berntzon

CEO / Account Director

Malin Hofmann

Malin Hofmann

Office Manager

Martin Stadhammar

Martin Stadhammar

Copywriter

Mats Larsson

Mats Larsson

COO / Account Director

Mina Neumüller

Mina Neumüller

Copywriter

Niklas Gustafsson

Niklas Gustafsson

Copywriter / Strategy

Patrik Dunard

Patrik Dunard

CD / Art Director

Peter Jundin

Peter Jundin

Digital Media Strategist

Sten Åkerblom

Sten Åkerblom

Art Director

Stephen Jones

Stephen Jones

Final Art

Therese Stockholmer

Therese Stockholmer

Graphic Designer / Final Art

Veronika Ekeberg Grannas

Veronika Ekeberg Grannas

Account Manager