På Berntzon:Bylund finns vi till för att hjälpa varumärken och företag till större framgångar. Det låter kanske som en självklarhet, men för oss är det en helig fråga.
Därför intresserar vi oss inte bara för att skapa kreativa lösningar, utan vi lägger lika mycket vikt vid att lösa affärsstrategiska frågor. I slutänden ska de investeringar man gör i marknadsföring leda till mätbara resultat, först då har det vi gjort skapat framgång.
1.
Hög kreativitet.
Vi sätter en stor ära i vår höga kreativa förmåga. Och den förmågan använder vi alltid till att lösa utmaningar på ett sätt som leder till mätbara resultat. När vi gör en kreativ idépresentation presenterar vi alltid tre möjliga spår, på så sätt är våra kunder med i processen att hitta den bästa lösningen innan vi skrider till verket med genomförandet.
2.
Resultatdriven marknadsföring.
När vi mäter framgången i våra insatser är det en rad olika KPI:er som vi vill påverka och faktum är att man kan lista dem i en enkel kronologisk ordning:
Ökad total kännedom, ökad spontan kännedom, ökad valbarhet (eller consideration), ökad preferens, ökat förtroende, ökad andel förstahandsval, ökat antal följare i sociala medier, ökad share-of-voice i förtjänad media, fler omnämnanden i media, ökad försäljning och sist men inte minst ökade marknadsandelar och ökat finansiellt resultat.
3.
Vår bredd och våra specialområden.
BerntzonBylund arbetar hela vägen från analys till strategi och genomförande. Och för att kunna bidra till långsiktiga resultat så krävs en bred palett av kompetensområden inom vårt helhetserbjudande. Därför är det också svårt att beskriva oss med bara ett ord. BerntzonBylund är till lika delar en reklambyrå, varumärkesbyrå, designbyrå och kommunikationsbyrå.
Allt utgår från samma insikter och samma övergripande strategi. Sen skapar vi ett kommunikativt och kreativt koncept som vi tar ut i en stor bredd av kanaler. Många gånger innefattar en stor kampanj från oss alla dessa delar:
TV-reklam, radioreklam, utomhusreklam, Online Video (OLV), paid social, point-of-sales (POS), organisk SoMe, design och PR-aktiviteter.
4.
Egen produktion.
En viktig del i vår breda leverans är också den egen produktion vi kan erbjuda.
Vi har vår egen studio där vi tar alla delar i en kampanj hela vägen till genomförande. Vi har egen fotograf (stillbild), regissör, filmteam och redigerare.