Kund: Porsche Sverige
Case: Lansering av nya Porsche Macan

Den största lanseringen i Porsches historia i Sverige, för nya helt elektriska Macan. En integrerad kampanj med många nedslag. Utomhus skapade vi ett gigantiskt batteri av skraporna vid Hötorget, och på Södermalm gjorde vi en stor, belyst muralmålning. I print, sociala medier, DR och via lokala event togs kampanjen vidare för att skapa avtryck och besök hos Porsche Center runt om i Sverige.

360, koncept, film, art direction, social, digital, print.

Porsche har vuxit stadigt de senaste åren i Sverige och planen är att fortsätta trenden med nya helt elektriska Macan.

– Det här är en modell som breddar vår målgrupp. Macan är också en av de mest populära modellerna som första Porsche, säger Sanna Strömbäck, Head of Marketing på Porsche Sverige. Kampanjen har en sober, lila tråd som ett genomgående tema.

Det här är en av de största lanseringarna någonsin för Porsche i Sverige.

Det är en kampanj som är integrerad i en lång rad kanaler, med fokus på digitalt, print och flera innovativa medielösningar.

– Vi kickar igång kampanjen med projicering på Hötorgsskraporna, berättar Martin Stadhammar, Creative Lead och Copywriter på Berntzon Bylund. Vi belyser dom som när ett batteri laddas. Det är onekligen rätt mäktigt att använda skraporna till kommunikation, och det är kul när en idé som började med en enkel skiss kan ta sig genom alla utmaningar längs vägen.