Kund: Porsche Sverige
Vår gemensamma resa tillsammans med Porsche Sverige sträcker sig över nästan ett decennium. Samarbetet inkluderar allt från strategi ner till minsta beståndsdel i kommunikationen.
360, strategi, social, design, reklam, kommunikation, webb
Porsches värld är intensiv. Nya modeller lanseras regelbundet och vi arbetar tillsammans med teamet på Porsche Sverige för att skapa sömlösa, integrerade kampanjer och kommunikation inom en bred flora av områden.
I en värld där elektrifiering och digitalisering påverkar både produkt och kommunikation har vi lyckats höja ribban, nå nya målgrupper och öka attraktionskraften för varumärket på den svenska marknaden.
På daglig basis når vi ut till tusentals följare i sociala medier med engagerande och inspirerande innehåll. Porsche Sverige har haft en massiv ökning av försäljningen under vår tid tillsammans, från ca 500 bilar per år till dagens ca 3000.
Vi är omåttligt glada och stolta över vårt långa samarbete, speciellt som försäljningen kontinuerligt ökat och varumärket lyser klarare än på länge.
Produktlanseringar. Integrerat ner till minsta del.
Lanseringar av nya modeller genomförs med integrerade kampanjer på alla nivåer, inklusive vägledning och material för de många Porsche Center som finns över hela Sverige. Vi arbetar konsekvent för att nå ut i rätt kanaler på ett sätt som positionerar varumärket och lägger en grund för framgångsrik försäljning.
Arbetet inkluderar målgruppsstrategi, kommunikationsstrategi och mediestrategi tillsammans med Porsches mediebyrå, skapande av reklam, utomhusreklam, inbjudningar till evenemang, sociala medier, tv-reklam, banners osv osv osv. Vi gillar att ta ansvar för allt, och att se till att det håller ihop.
Vi hjälper både Porsche Sverige och flera Porsche Center runt om i Sverige med innehåll och publicering i sociala medier, från Facebook och Instagram till LinkedIn.
Porsche Magasin.
En kundtidning som verkligen är något extra. Skickas ut till cirka 30 000 Porsche-ägare två gånger om året. BerntzonBylund tar ansvar för redaktörskap, design, foto och produktion med hjälp av både interna och externa resurser.
Porsche Plus.
Att kommunicera med befintliga kunder är viktigt både för affären och lojaliteten. För att hjälpa till med eftermarknaden utvecklade vi tillsammans med Porsche Sverige publikationen Porsche Plus för alla som kör Porsche. Innehållet sträcker sig från artiklar om nya produkter till tips och erbjudanden till alla som vill ge sin bil lite extra kärlek. Porsche Plus publiceras två gånger per år och distribueras hem till ägare. Den finns också att läsa på Porsche Center och Porsche Service Center.